اس ای او یا سئو ؟

واژه انگلیسی Search Engine Optimization  به صورت مخفف SEO و تلفظ صحیح اس ای او در اینترنت به کار می رود و به معنی فارسی بهینه سازی برای موتور جستجو است که در واقع هدف این بهینه سازی سایت، بالابردن رتبه یک وب سایت در موتورهای جستجو همچون گوگل، یاهو و بینگ است.

یک اشتباه لپی در وب فارسی باعث شد، کلمه SEO که به صورت  « اس ای او » در دنیا تلفظ و بیان می شود، در ایران به صورت گفتاری و نوشتاری سئو استفاده می شود و یک اشتباه مصطلح در زبان فارسی محسوب می شود.

 

چرا از کلمه سئو استفاده کنیم؟

بیاید دقیقتر به موضوع نگاه کنیم، واژه انگلیسی SEO مخفف چندکلمه و یک اصلاح است و علت استفاده از مخفف راحت تر بودن کاربران و متختصصان سئو برای بیان این اصلاح در جهان بوده است، حال فکر کنید به صورت فارسی بخواهید در گوگل به شکل نوشتاری سرچ کنید « اس ای او » شما از 8 کارکتر  استفاده خواهید کرد! در حالی که واژه فارسی « سئو » تنها سه کارکتر است و برای کاربران بسیار نوشتن آن ساده تر خواهد بود. با نگاهی به Google Adwords و Google trends گستره استفاده از کلمه سئو مشخص است ، به همین دلیل ما در طراحی و توسعه وب ترنج از شکل نوشتاری “ سئو ” استفاده میکنیم.

البته تلفظ و بیان گفتاری صحیح «اس ای او» توسط مدیران سایت و مختصصان سئو یا بقولی سئوکار ها (اصطلاحی که آینده به آن می پردازیم) به مرور زمان باعث می شود، این تلفظ اشتباه  تصحیح شود.

در نمودار زیر چهار کلمه سئو, سئو سایت, اس ای او, بهینه سازی سایت را در گوگل ترند برسی کرده ایم.

جالبتر آنکه وب فارسی « بهینه سازی سایت» جایگزین سئو سایت شده است که بهینه سازی بخشی از فرایند کلی سئو سایت محسوب می شود. اگر بخواهیم دقیقتر توضیح دهیم به معنی فارسی سئو نگاه کنید، بهینه سازی برای موتور جستجو است که شامل ده ها مورد و حدود 140 فاکتور تاثیرگذار می شود. مثلا طراحی سایت, بهینه سازی سرعت سایت، تولید محتوا, روانشناسی مخاطبان و … اینها بخشی از فرایند سئو خواهد بود.

بخوانیم « اس ای او » و بنویسیم « سئو » !

سئو یک راهبرد بازاریابی اینترنتی است که برعکس سایر تبلیغات اینترنتی باخورد و نتیجه بسیار مطلوبی دارد و نسبت هزینه به سود حاصل از سئو یا به اصطلاح نرخ تبدیل بالا است، به همین دلیل در اینرنت گستره زیادی به حوزه وارد شده اند. شاید مهمترین شاخصه مهارت متخصصان سئو در نمونه کارها و مشتریان واقعی آن خلاصه می شوند زیرا سئو هر روز دستخوش تغییرات است و باید سئو کارها بر این امر آگاهی کامل داشته باشند.

به هر حال طراحی و توسعه وب ترنج، متخصص سئو, اس ای ای, SEO یا بهینه سازی سایت است و گواه کار ما نمونه کارهایی که در مدت 2 سال اخیر انجام داده ایم، تعهد و امانت داری از اصول اصلی ماست و امیداورم

نوشته اس ای او یا سئو ؟ اولین بار در ترنج | طراحی وب سایت و سئو حرفه ای پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *