طراحی موتور جستجو باشگاه مشتریان روغن موتور

یکی از پروژه‌های گروه توسعه فناوری وب ایران طراحی موتور جستجو باشگاه مشتریان برای یکی از شرکت‌های توزیع‌کننده روغن موتور در زمستان ۱۳۹۶ بود. پورتال باشگاه مشتریان این شرکت قبلا طراحی شده بود و کار گروه ما پیاده‌سازی یک موتور جستجو چند وجهی طبق فیلدهای خواسته شده توسط مشتری در دسته‌بندی‌های موجود در این پورتال بود. برای رسیدن به این هدف، ارتباط بین چندین جدول مانند جداول کاربران (خریداران، فروشندگاه، نمایندگی‌ها و …)، جداول انبارها، جداول محصولات، جداول وسایل نقلیه و سایر جداول مورد نیاز بود و همچنین نوشتن منطق این ارتباطات. این موتور جستجو با زبان پی‌اچ‌پی PHP نوشته شده است و می‌تواند گزارش‌های خاص بر طبق روابط خواسته شده را از برنامه استخراج کند.

(مشاهده نمونه پروژه‌های طراحی سایت و طراحی پورتال)

طبق سفارش مشتری طراحی موتور جستجو باشگاه مشتریان آن‌ها با قابلیت‌های زیر صورت پذیرفت:

یک آیتم (جدول در دیتابیس) به عنوان شاخص اصلی گرفته می‌شود و بقیه جداول با توجه به رابطه‌های موجود با آن جدول، در جستجو شرکت می‌کنند، که با اعمال فیلترهای موجود می‌توان آیتم‌های مورد نظر در هر جدول  را حذف یا اضافه نمود.

گزارش‌های خروجی در دسته‌بندی‌های مختلف بر اساس نیاز کاربر قابل نمایش می‌باشد و همچنین با فرمت‌های اکسل و پی‌دی‌اف می‌توان از این گزارش‌ها خروجی تهیه کرد.

می‌توان بر اساس زمان به عنوان محور افقی و هر یک از آیتم‌ها بصورت محور عمودی گزارش به صورت نمودار نیز تهیه نمود.

طراحی موتور جستجو باشگاه مشتریان

طراحی موتور جستجو باشگاه مشتریان

 

نوشته طراحی موتور جستجو باشگاه مشتریان روغن موتور اولین بار در گروه توسعه فناوری وب ایران. پدیدار شد.

درباره نویسنده:

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *