(On-page-seo) سئو داخلی سایت چیست

به همه عامل های موثر که در خود وب سایت شما بستگی دارد سئو داخلی سایت یا همان On-Page SEO گویند .

میتوان به پیاده سازی فنی و کیفیت کدنویسی سایت و ساختار و نما ، هنر تولید محتوای مناسب و طراحی کاربر سایت اشاره کرد  .On-Page SEO  در مرتبه اول کلمات کلیدی و کیفیت تولید و عرضه محتوا در وب سایت شما را مورد مطالعه قرار می دهد.سئو داخلی حاوی مواردی است که تحت نظارت  شما می باشد. وقتی شما یک وب سایت دارید، می توانید حالات ویژه و چگونگی محتوای خود را به شیوه جامع تحت کنترل خود قرار دهید. بدین سبب با توجه به توانایی حل هر روش مسئله در اساس سئوی داخلی، زمان گذاشتن سطح این جهت از سئو، ارزش بسیاری دارد. میتوان اینگونه گفت که هنگامی شما سایتی با کیفیت را راه اندازی می کنید، می توانید امید داشته باشید که در موتورهای جستجو، رتبه مناسبی را کسب کند.و این نکته جالب را می توان در نظر داشت که سئوی داخلی، میتواند به طور خودکار به پیشرفت سئو خارجی سایت نیز منتهی شود.

 

نکات مهمی که در سئو داخلی on-page-seo باید در نظر گرفت عبارت اند از:

دامنه سایت(Site Domain):

دامنه سایت اصلی ترین چیز برای موتورهای جستجو و وجود کلمات کلیدی در نام دامنه سایت می باشد . از جهت دیگر نام دامنه باید کوتاه و تلفظ آن آسان باشد  و در حافظه ها بماند .

تگ عنوان (Title Tags):

عنوان صفحه یکی از مهمترین  پرقدرت ترین عامل در سئو داخلی می باشد.این تگ در صفحه برآیند جستجو و بالای پنجره باز شده مرورگرها دیده می شود.عنوان صفحه مهمترین عامل سئو داخلی سایت می باشد. در وضعیت عام هرچه کلمه کلیدی به شروع عنوان صفحه نزدیکتر باشد، احتمال اینکه آن صفحه رتبه بالاتری کسب کند بیشتر است.طول محتوای تایتل حدود ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر می باشد. اگر تایتل تگ شما کمتر از ۶۰ کاراکتر باشد به درستی و به صورت کامل در میان نتایج جستجو انجام می شود و اگر بیش از ۶۰ کاراکتر باشد در بعضی اوقات توسط موتور جستجو نمایش داده نمی شود.

 

تگ متا (Meta Description):

این متا تگ توضیحات سایت می باشد که در حقیقت خلاصه ی از محتوای سایت را نمایش می دهد.گوگل این قسمت را به عنوان مهم ترین متا تگ موثر در سئو سایت ، متا تگ توضیحات سایت است ، چرا که گوگل از این بخش به عنوان پارامتر در رتبه دهی ها استفاده می کند متا تگ ویژگی های دارد که در نوشتن آن باید مواردی را نظر گرفت  که از جمله : شامل کیبورد اصلی باشد ، کوتاه باشد و مقررات نگارشی و نکته های املایی در آن رعایت شده باشد ، تنها بین ۱۶۰ تا ۱۷۰ کاراکتر باشد ، در متا تگ بیش از ۳ مرتبه از کلمات کلیدی استفاده نشود ، و…

تگ (Alt):

از مولفه های مهم در سئو داخلی است می باشد که نشان می دهند تصاویر شما دارای چی محتوای  هست  در صورتی  که اگر تصویری در سایت به هر سببی آپلود نشد تگ Alt    باعث می شود نوشته ای که در زیر تصویر آپلود نشده را نمایش دهد.

تگ هدینگ (header tage):

هر صفحه ای در وب  سایت به بخش و سر فصل های تقسیم بندی می شود که تگ header نمایش داده می شود که این تگ ها برای نمایش بیشتراهمیت عنوان ها استفاده می شود ، تگ هدینگ از H1  آغاز و تا H6 ادامه دارد.که بهتر از تک H1 در یک صفحه استفاده شود و برای بقیه عنوان های صفحه از تگ دیگر استفاده شود.

 

ریسپانسیو کردن سایت (Responsivity):

امروزه بازید کنندگان از طریق گجت های مختلفی درسایت شما بازدید می کنند.امروزه گوگل اهمیت بسیاری به بازدید کنندگان موبایل می دهد ، که امروزه بازدیدکنندگان موبایل از بازدید کنندگان دسکتاپ بیشتر می باشد.

لینک های داخلی (Internal Linking):

لینک داخلی لینکی می باشد که از یک صفحه داخل وب سایت به صفحه ی دیگر داخل  همان وب سایت  نیز انتقال می یابد.

لینک های داخلی برای موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان سایت موثر می باشند آنها برای حرکت بهتر در سایت به لینک داخلی نیازمندند.برای پیمودن بهتر وب سایت باید تساوی برای تشکیل لینک داخلی به سوی کاربران و موتورهای جستجو ایجاد کرد.

گوگل از راه ارتباط  میان لینک ‌ها یکی از شاخصه های سئو می باشد که ایجاد محتوای سایت شما تا چه حد دارای اتحاد و هماهنگی است و از این راه آنها را اهمیت گذاری می کند.

بهینه سازی محتوا ( Content Optimization):

سئو سایت يا بهينه سازي موتورهاي جستجو به مفهوم  تبدیل غیرمجاز در الگوريتم موتورهاي جستجو وب نيست، لیکن طریق و شیوه ای علمي و فني است سبب بازدید بیشتر وب سایت ها و ديده شدن ازطریق كاربران و در نتيجه عملکرد وب سايت ها به رتبه بالایی می رسند. اعمال و پياده سازي و بهتر شدن سایت نياز به  مهارت ، شناخت زياد و صبر می باشد، برای اینکه  الگوريتم هاي موتورهاي جستجو دایماً در حال تغییر می باشند ، بدین سبب قابل پيش بيني نیستند. بدین جهت  دانش و تخصص افرادی كه در اين زمینه تلاش مي كنند بسيار ارزش و اهمیت زیادی دارد.

 

ساختار آدرس ها (Seo-friendly url):

ساختار url مهم می باشد داشتن یک url بهینه سازی شده کمک می کند تا موتورهای جستجو و کاربران به درک بهتر محتوای سایت و آدرس صفحه داشته باشند. اگر کلمه کلیدی در url  استفاده کنید کاربران نیز می‌توانند محتوای آن را حدس بزنند.

ویژگی های که یک url خوب میتواند داشته باشد:

-آدرس کوتاه:میتواند نتیجه بهتری در صفحه گوگل داشته باشید.

-کلمات کلیدی :باعث بهتر شدن رتبه سایت شما در گوگل می شود.

-http. https: یکی از روشهای بهتر شدن سایتتان می باشد که گوگل از https یک فاکتور مثبت در رتبه بندی نتایج قرار داده است.

-آدرس استاندارد یا Canonical : شناسایی آدرس به موتورهای جستجو که انتخاب بهترین آدرس از بین چندین آدرس های دیگر که  نشانی یک آدرس صحیح و منظورایجاد شده.

-استفاده از دامنه دات کام :.com تا جای که امکان دارید سعی کنید از دامین .com استفاده کنید زیرا دامین دات کام از ارزش بالایی در بین کاربران اینترنت دارد.در مرحله دیگر استفاده از دامین سطح بالا .ir  ، .org ، .net ، .name و…را مورد جستجو قرار دهید.

-استفاده ازSubfolder  بجای Subdomin :همیشه سعی کنید از Subfolde استفاده کنید زیرا ساب دامین باعث می شود اعتبار دامین اصلی شما را تقسیم بندی کند و گوگل ساب دامین را یک دامنه جدا بشناسد و این موضوع باعث می شود برای رتبه بندی و سئو دامین شما سودمند نباشد.

 

نوشته (On-page-seo) سئو داخلی سایت چیست اولین بار در سمانیک. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *