میزان تاثیر بک لینک بر سئو سایت

بک لینک در سئو چه تاثیری بر روی سایت می گذارد؟

میزان تاثیر بک لینک بر سئو سایت

بک لینک در سئو تاثیر بی شماری دارد، در مفهوم کلی بک‌ لینک یک لینک خروجی از یک صفحه به صفحه دیگر است. هرچه بک‌ لینک بیشتری به سایت شما جاری باشد، سایت شما بهتر خواهد بود. در حقیقت بک‌ لینک لینک‌ هایی هستند که یک سایت دیگر به سایت شما می‌دهد. که این بک‌ لینک‌ها می‌توانند از سایت‌های وابسته و غیر وابسته باشند و یا تاثیر مثبتی بر روی سایت شما داشته باشند و یا ممکن است  باعث پایین آمدن رتبه آن شوند.

بک لینک خوب چه ویژگی های دارند؟

روش های زیادی برای بک لینک وجود دارد اما  یکی از راه های دست آوردن آن مبادله لینک است که یقیناً بهترین روش آن مبادله  لینک دو طرفه می باشد برای بودن لینک خوب باید مواردی را در نظر گرفت ، اول از یک سایت معتبر استفاده کنید زیرا موتورهای جستجو برای محاسبه بک لینک از سایت های معتبر لینک می گیرند و بعد لینک ایجاد کنید حتما قبل از لینک دادن از کلمه کلیدی  استفاده کنید.

قبل از طرح موضوع بک لینکها به عنوان یک معیار در الگوریتم، هدف اصلی تمامی لینک ها هدایت بازدیدکنندگان به یک وب سایت یا صفحه مورد نظر بود. با وجود گذشت زمان هنوز هم بیشتر بازدیدکنندگان دوست دارند بر روی این لینک ها کلیک شوند. هنوز هم قرار گرفتن بک لینک در یک صفحه پربازدید سبب ارزشمندی آن لینک می شود چرا که باعث دیدن شدن سایت توسط کاربران خواهد شد.

صفحه رنگ سایت: هر اندازه ی صفحه رنگ سایتی که از آن بک لینک می گیرید بالاتر باشد بک لینک شما دارای اهمیت بالاتر می باشد ، این اندازه به آن صورت سند به روزی نمی باشد.

تعداد ایندکس صفحات در موتور جستجو: هر اندازه ی صفحات بیشتری از سایتی که شما از آن لینک دریافت میکنید  ایندکس شده باشد برای شما امتیاز حساب می شود و لینک شما ارزشمند میگردد.

تعداد صفحاتی که لینک شما در آن قرار می گیرد: هر اندازه در یک وب سایت خوب لینک های شما در آن صفحات  بیشتری باشد سودمند تره.

مستقیم و غیر مستقیم بودن لینک های خروجی: لینک های غیر مستقیم هیچوقت ارزشی ندارند، لینک های غیر مستقیم  لینک های گفته می شود که در سایت بصورت لینکی از خود آن سایت زده می شود مثل www.seo-tehran.ir/go/domain.com

داشتن قابلیت do fllow درمقابل:nofllow  لینک های هستند که nofollow باشند ارزش کمی دارند اما داشتن آنها هم موثرمی باشد و در الگوریتم  تازه نباید همه لینک های دریافتی follow باشند.

تعداد لینک های خروجی در صفحه : یک محاسبه ساده ریاضی باید انجام داد، درون هر صفحه سرانجام ۱۰۰ تا لینک خروجی شمارش می شود و به حساب می آید، هرچقدر تعداد لینک های خروجی کمتر باشد درصد اعتباری که به لینک شما میرسد افزایش پیدا می کند.

روش anchortext مورد استفاده برای لینک کردن شما : این موضوع در سه لحاظ باید جست وجو شود ، یکی سایت هایی که از utf-8 پشتیانی نمی کنند و یا اینکه نمیتوانید سایتتان را با یک کلمه فارسی لینک کنید و موضوع  دوم هم اینکه سایت هایی که بک لینک میفروشند و در مقدار کلمات هم انحصار میگذارند. موضوع آخرهم وضعیت کلمه کلیدی هست که کلمه ارزش داشته باشد.

بک لینک بد چه ویژگی های دارند ؟

لینک شدن کلمه مهم کلیدی سایت: کلمات کلیدی نباید در همه جای سایت لینک شود این کار غیر معقول میباشد

لینک شدن سایت در تمام صفحات سایت: یکی از مواردی می باشند که مدیران سایت لینک را در صفحات سایت خود قرار نمی هند مگر آنگه پولی دریافت کنند.

لینک شدن صفحه اصلی سایت: اگر شما در سایتی بخواهید به صفحه اصلی آن لینک دهید ولی به مطالب سایت لینک ندهید آن لینک معیوب می باشد و بد.

لینک شدن سایت به صورت مخفی:  هرازگاهی لینک ها را می گذارند تا در دسترس دید کاربران باشد و از آن استفاده کنند، اما وقتی که لینک  مخفی باشد و مناسب نمایش نباشد، بک لینک غیره طبیعی می باشد.

لینک شدن سایت شما در سایت غیرمرتبط به موضوع سایت : بهتر است در سایت لینک های را قرار داد که با موضوع سایت مرتبط باشدبه عنوان مثال اگر موضوع سایت شما در مورد طراحی سایت باشد و در آن سایت فروش ساعت را لینک کنید، معلوم است که بک لینک بد است.

لینک شدن سایت در سایتهای کپی بردار و بی کیفیت: اگر لینک ها در سایت های مناسب  نباشند و لینک آن ها به سایت شما فرستاده بشوند آن لینک معیوب است و باعث می شود رتبه سایت شما آسیب ایجاد کند. 

 

اشتباهات متداول در مورد بک لینک :

بک لینک نیز همان تبلیغات متنی می باشد:

امروزه متاسفانه چیزی که بیشتر مورد رویت قرار میگیرد، آن است که افرادی هستند که فکر می‌کنند بک‌ لینک همان تبلیغات متنی می باشد که هرکسی اسمی از بک ‌لینک می آورد یعنی ماهیانه هزینه زیادی بیهوده ازدست بدهیم تا سایتی لینک ما را در بخش تبلیغات متنی خود بگذارد! این تماماً غلط می باشد! تبلیغات متنی هم یکی از شیوه ‌های خرید بک‌ لینک به حساب می می آید اما در بیشتر حالات از طرف گوگل غیرقابل قبول آگاهی داده شده و موجب کاهش سایت شما نیز می‌شود.

بک لینک بد می باشد و نباید بک لینک گرفت:

جمله دیگری که برخی زمان ها گفته می شود ٬ اشتباه گرفتن معنا ی اساسی بک ‌لینک است. خود بک‌ لینک به خودی خود بخش حیاتی از سئو را در دست دارد ناحیه ی که دیگران  به شما پیشنهاد می‌کنند و گوگل این پیشنهادات را در نتایج جست و جوی خود اثر می دهد تا سایت شما رتبه خوبی داشته باشد. حالا می توانیم در نظر بگیریم  که بک لینک غیر طبیعی بد است اما همه بک لینک ها هم بد نیستند.

هر چقدر کیفیت بیشتر و بهتر:

دیگر موقع آن رسیده است  که کیفیت بیشتر بک‌ لینک ها را مورد نظر خود قرار دهیم. هرچقدر کیفیت بک لینک دریافتی شده بالاتر برود٬ اثر بخشی  آن بر روی رتبه سایت شما نیز بالاتر می‌رود مقدور است با گرفتن چند لینک خوب رتبه ای احراز کنید که دیگر سایت ها با هزاران بک لینک نتوانند آن را بدست بیاورند!

ارتباط بین صفحات مهم نیست!:

گرفتن لینک از صفحات غیرمرتبط می تواند سبب بیرون رفتن کلمه کلیدی سایت شما از برآیندهای جست و جو بشود. در قبال ٬ با گرفتن تنها چند لینک مرتبط می توانیم رتبه یک سایت را به تندی افزایش دهیم.

 

نوشته میزان تاثیر بک لینک بر سئو سایت اولین بار در سمانیک. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *