پیج رنک (Page rank) گوگل چیست؟

سیستمی برای رتبه بندی صفحات وب که توسط بنیانگذاران لری پیج و سرگیی برین در دانشگاه استنفورد توسعه یافته اند.امتیازی که گوگل برای هر کدام از صفحات وب اهمیت قائل است.و در حالی که ما ده ها مهندس داریم که برای بهبود هر جنبه از گوگل کار می کنند ، (Page rank) همچنان در بسیاری از ابزارهای جستجوی وب خود نقش اصلی را ایجاد می کند.پیج رنگ تعیین میزان محبوبیت و اعتبار شما از دید بازدیدکنندگان خواهد بود که تاثیر زیاد برای جذب تبلیغات در سایت خواهد داشت.

 

  پیج رنک (Page rank)  چگونه محاسبه می شود؟

 

 پیج رنک (Page rank) چگونه محاسبه می شود؟

 

امتیاز ورودی به صفحه شما عددی بین  ۰ تا ۱۰ می باشد که محاسبه می شود، و هر سایتی که امتیاز بیشتری داشته باشد و به سایت شما لینک بدهد،  این کار باعث می شود که سایت شما ارزش بیشتری پیدا کند ، سایت های که پیج رنک صفر دارند لینک ورودی آنها به سایت شما امتیازی را منتقل نمی کند و سایت های که پیج رنک بالاتری دارند امتیاز بیشتری را به شما می دهند.

محاسبه پیج رنک برای گوگل ، به محاسبه اینکه پیج رنک تمام صفحات را بخواهد محاسبه کند یک کار زمانبری می باشد ، در گذشته گوگل هر ۶ ماه یکبار کل سایت های اینترنتی را منتشر می کرد و به مرور زمان این کار افزایش پیدا کرد که در سال ۲۰۱۶ گوگل تصمیم گرفت نمایش پیج رنک  را برای افراد سایت بردارد و امتیاز صفحات اینترنتی را مخفی نگر دارد بخاطر یک سری از کاربران میخواستند امتیاز سایت خود را به صورت مصنوعی افزایش بدهند.

 

چگونگی افزایش پیج رنک (Page rank)  سایت

 

پیج رنک (Page rank) گوگل چیست؟

 

لینک های که به سایت شما ایجاد می شود طبیعی باشند و برای آنکه چنین اتفاقی بیفتد با تولید محتوای با کیفیت ، مخاطب مناسبی را برای خود ایجاد کنید،  و دیگر افراد به صورت طبیعی مطالب شما را در شبکه های اجتماعی یا سایت های مختلف منتشر بکنند.

بنابراین بهترین حالتی که می توان اتفاق بیفته این است که شما تمرکزتان را روی محتوای مناسب گذاشته و بتوانید کاربران هدفمند و طرفدار مناسب برای خودتون ایجاد کنید.

 

 

الگوریتم پنگوئن گوگل و تاثیر آن در پیج رنک (Page rank)

 

پیج رنک (Page rank) گوگل چیست؟

 

الگوریتم پنگوئن یکی از ضد اسپم گوگل می باشد که براساس لینک کار می کند ، سایت های که خریداری لینک یا فروش لینک می کنند یا از طریق لینک های مصنوعی می خواهند رتبه گوگل خود را ارتقا  بدهند گوگل با شناسایی ، آنها را به صورت اسپم  درنظر می گیرد و جریمه می کند.خیلی از اتفاقاتی که برای بیشتر وب سایت ها ممکن است بیفتد آن است که  افرادی که در زمینه  سئو کار می کنند به آنها قول می دهند که در یک کلمه کلیدی خاص رتبه آنها را بهبود بدهند از طریق خریداری لینک و لینک های اسپم  در کوتاهترین مدت انجام می دهند ، اما بعد از اینکه این کار توسط پنگوئن شناسایی شد رتبه آنها افت پیدا می کند و سایتشان اسپم می شود.

در حال حاضر  الگوریتم  پنگوئن گوگل جز الگوریتم های هستش که در هسته گوگل قرار گرفته و به سرعت می تواند در نتایج گوگل تاثیرگذار باشد.

بسیاری مواقع لینکی را خریداری می کنید یا یک لینک مصنوعی را به سایتتان ارائه می دهید برای بدست اوردن رتبه بهتر این لینک به صورت برعکس عمل می کند و باعث می شود رتبه سایت شما به جای آنکه بهتر بشود کاهش پیدا کند و یا به صورت اسپم در نظر گرفته شود.

 

لینک های nofollow  در پیج رنک (Page rank)

 

لینک های nofollow در پیج رنک

لینک های که در سایت به صورت nofollow تعریف می شوند به ربات های گوگل اعلام می کنند این لینک را دنبال نکنند، لینک nofollow در الگوریتم های گوگل هیچ تاثیری ندارند و باعث اسپم شدن یک سایت نمی شوند یا و حتی باعث امتیاز بیشتر یک سایت نمی شوند .

تصور اشتباهی که بیشتر افرادی که در زمینه سئو فعالیت می کنند فکر می کنند nofollow ارزشمند است و باعث افزایش امتیاز یک سایت می شود و برخی افراد فکر می کنند که لینک های خروجی سایتشان را حتما به صورت نوفالو بدهند تا از امتیازشون کم نشود.

از جمله خدمات سمانیک که می توان به آن اشاره کرد: طراحی سایت ، بک لینک ، ساخت اپلیکیشن ، طراحی سایت ارزان ، استارت آپ ، سئو سایت

نوشته پیج رنک (Page rank) گوگل چیست؟ اولین بار در سمانیک. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *