صندلی مخصوص برنامه نویسان

اگر برنامه نویس هستید و ساعت زیادی رو جلو سیستم میشنید به نظرم این مقاله میتونه خیلی بهتون کمک کنه، در این مقاله میخواهیم به موضوع مهم صندلی مخصوص برنامه نویسان بپردازیم چیزی که اصلا به آن پرداخته نشده است. در این مقاله میخواهم ابتدا توضیحاتی در مورد صندلی مخصوص برنامه نویسان دهم و در ادامه به بررسی بهترین صندلی برای برنامه نویسان بپردازیم تا ببینیم باید از چه نوع صندلی استفاده کنیم. البته باید بر اساس بودجه ای که داریم صندلی انتخاب کنیم ولی پیشنهاد میکنم بعد از اینکه به درآمدهای اول خود رسیدید اقدام به خرید یک صندلی مناسب کنید. (درسته قیمت های به شدت افزایش پیدا کرده است اما سلامت شما خیلی مهم تر از هزینه برای صندلی می باشد.)

صندلی مخصوص برنامه نویسان

صندلی مخصوص برنامه نویسان

چون برنامه نویس ها زمان زیادی جلو کامپیوتر هستند و همین موضوع باعث می شود که از صندلی مخصوص برنامه نویسان استفاده کنند. البته شخص می تواند روز های اول هم از صندلی های معمولی ۱۰۰ هزار تومنی هم استفاده کند اما وقتی مقداری درآمد پیدا کردید پیشنهاد میکنم حتما صندلی بهتری انتخاب کنید تا دچار مشکلات جسمی نشوید. انتخاب یک صندلی مناسب که از حالت بدن شما پشتیبانی کند، از آسیب رسیدن به کمر، گردن، و مچ در حین کار جلوگیری می‌کند.

به گفته ی محققان ۳۲ درصد مردم بیش از ۱۰ ساعت را در روز، به صورت نشسته سپری می ‌‌کنند و نیمی از آنان حتی برای صرف ناهار نیز،میز خود را ترک نمی‌ کنند و دو سوم مردم زمانی که از کار به منزل باز می ‌گردند، باز هم می ‌نشینند.

شما از هر صندلی استفاده می کنید باید دارای تعدادی ویژگی باشد تا بتوان از آن برای استفاده مداوم بهره لازم رو برد. در زیر تعدادی ویژگی برای صندلی مخصوص برنامه نویسان را به صورت لیست آورده ایم که حتما هنگام خرید صندلی به آن توجه داشته باشید. 

معمولا برای تعیین مشخصات یک صندلی مناسب باید موارد زیر را در نظر گرفت:

  • پاها و بازوهای فرد باید به صورت عمودی قراربگیرد و ساعد وران ها باید به صورت افقی
  • کف پاها باید روی کف زمین به صورت افقی قرار بگیرد
  • پشتی صندلی باید از انحانی درونی مهرههای کمری ستون فقرا محافظت کند
  • وزن قسمت بالا تنه باید بطور یکسان روی نشیمنگاه و ران ها پخش شود
  • راحت جابه جا شدن روی صندلی باید امکان پذیر باشد

بهترین صندلی برای برنامه نویسان

بهترین صندلی برای برنامه نویسان

در بخش بالا توضیحاتی در مورد صندلی مخصوص برنامه نویسان دادیم حال میخواهیم به صورت ریز و دقیق به بررسی بهترین صندلی برای برنامه نویسان بپردازیم و ببینیم اصلا اگر خواستیم یک صندلی را به عنوان بهترین صندلی برای برنامه نویسان معرفی کنیم باید چه ویژگی هایی داشته باشد تا بتوان از آن استفاده کرد. برای خرید صندلی مخصوص برنامه نویسان باید به نکات زیر توجه ویژه داشته باشید.

  • ارتفاع
  • دسته صندلی
  • پشتی صندلی
  • نشیمنگاه صندلی
  • تکیه‌گاه سر

۱- ارتفاع

حتما حتما هنگام خرید صندلی به موضوع ارتفاع صندلی توجه ویژه داشته باشید، ارتفاع یک صندلی مناسب باید قابل‌تغییر باشد تا بتوانید درحالی ‌که زانوهایتان زاویه ۹۰ درجه داشته و موازی سطح زمین هستند، به راحتی پاهایتان را بر زمین بگذارید. 

۲- دسته صندلی

برای معرفی یکی صندلی به عنوان بهترین صندلی برای برنامه نویسان داشتن دسته مناسب می باشد، دسته صندلی بازوهای شما را پشتیبانی می‌کند تا شانه‌هایتان در هنگام کار در وضعیت راحتی قرار بگیرد. اگر پشت کامپیوتر مدت زیادی در حال تایپ هستید، این ویژگی مهم است. دسته باید در ارتفاع و وضعیت قابل تنظیم باشد تا متناسب با فعالیت‌های مختلف و کاربران مختلف باشد. 

۳- پشتی صندلی

یکی از ویژگی های مهم صندلی مخصوص برنامه نویسان داشتن پشتی مناسب است. پشتی یک صندلی مناسب باید از انحنای طبیعی ستون فقرات پشتیبانی کند و شکل آن برای پایین کمر مناسب باشد. ارتفاع پشتی صندلی باید به اندازه‌ای باشد که شانه‌ها و ناحیه گردن را پشتیبانی کند و از طرفی انعطاف و حرکات شما در حین کار در روی صندلی را محدود نکند. پشتی برخی از صندلی‌های ارگونومیک، قابلیت خواباندن برای لم دادن دارد که در این حالت زاویه بین ران و کمر بیشتر از ۹۰ درجه می‌شود. 

۴- نشیمنگاه صندلی

نشیمنگاه صندلی مناسب باید برای ران‌ها و باسن راحت بوده و عمق آن (فاصله ابتدا تا انتهای نشیمنگاه) باید از کمر تا ۲٫۵ تا ۵ سانتیمتری پشت زانوها باشد تا بتوان از آن صندلی به عنوان بهترین صندلی برای برنامه نویسی نام برد.

۵- تکیه‌گاه سر

تکیه‌گاه سر هنگامی که بر روی صندلی لمیده‌اید، از سر شما پشتیبانی می‌کند. اگر زمان زیادی را در این حالت می‌گذرانید این ویژگی برایتان مفید است. 

نکته مهم: روکش صندلی باید علاوه بر زیبایی، مانع تعریق زیاد باشد. اگر جنسش پارچه ای است باید مقاوم و قادر به جذب رطوبت باشد. اگر جنسش چرمی است باید دارای شیارهایی باشد که توسط آن ها هوا جریان داشته و مانع افزایش دما و تعریق شود.

خرید صندلی مخصوص برنامه نویسان

خرید صندلی مخصوص برنامه نویسان

تا این لحظه با هم ویژگی های صندلی مخصوص برنامه نویسان را مورد بررسی قرار دهیم اگر خواستید اقدام به خرید صندلی کنید حتما به فروشگاه مراجعه کنید و بر روی صندلی‌ها بنشینید تا راحتی، حالت، و ویژگی‌های دیگر آن را ارزیابی کنید. پیشنهاد میکنم حتما برای خرید صندلی حضوری مراجعه کنید تا از کیفیت، راحتی و مدل صندلی آگاه شوید. قبل از خرید از طریق سایت های فروش صندلی مخصوص برنامه نویسان چند نمونه رو ببینید و قیمت ها رو یادداشت کنید.


نحوه صحیح نشستن پشت میز کامپیوتر به صورت انیمیشن


طرز صحیح نشستن روی صندلی و پشت میز کامپیوتر – زبان اصلی

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *