ایندکس صفحات درگوگل 

ایندکس صفحات در گوگل موضوعی است که شما به عنوان یک سئو کار باید به آن تسلط کافی داشته باشید.

بعد از چند روزی که سرم شلوغ بود. امروز بالاخره وقت کردم یک مقاله مختصر ومفید رو که چند روزی وقتم رو گرفت ، به اتمام برسونم و براتون به اشتراک بگذارم.

بگذارید مقاله امروز رو  با یک سوال چهار گزینه‌ای شروع کنیم.

کدام یک از جملات زیر صحیح است؟

  • صفحات من به صورت XML هست و سایت من بطور کامل در نقشه سایت (Sitemap) قرار گرفته، پس سایت من باید به خوبی در گوگل ایندکس شده باشد.
  • صفحات من کرول (crawl) شده‌اند، پس باید ایندکس شوند.
  • صفحات من ایندکس شده‌اند، پس سایت من باید در صفحات گوگل ،هرچند صفحه اول نباشد ، حضور داشته باشد.
  • هیچ کدام از موارد بالا

اگر انتخاب شما، گزینه‌های الف، ب و پ  بود، به شما تبریک می‌گویم، شما بخشی از جامعه بزرگ متخصصین سئو هستید، که عملکرد موتورهای جستجو شما را کمی گیج کرده است. بنابراین بهتراست در ادامه ، باهم روند قرار گرفتن صفحات سایت را، در صفحات جستجوی گوگل بررسی کنیم.

سطوح ایندکس صفحات (Indexing Levels)

موتورهای جستجو، وب  را کرول کرده و بر اساس چندین پارامتر، صفحه‌های قابل ایندکس شدن را ، انتخاب می‌کنند . این مقیاس نشان دهنده سطوح متفاوت شاخص‌ گذاری است.

حالاتی که در زیر اشاره می شود می‌تواند چرخه تولید یا عدم تولید ایندکس برای صفحات سایت ما باشد. پس دقت کنید:

  1. صفحه ما هیچ وقت توسط کرولر دیده نمی‌شود .(این اتفاق بیشتر در سایت‌ها، بلاگ‌ها و صفحاتی دیده می‌شود که هیچ لینک و ارتباطی با دنیای خارج ندارند یا لینکشان در سایت های پربازدید قرار داده نشده است)
  2.  صفحه توسط کراولر دیده می‌شود، اما هرگز کرول نمی‌شود. (احتمالا به این دلیل که این صفحه به صفحه‌ای بی اهمیت و دور از دسترس لینک شده است.)
  3.  صفحه کرول می‌شود، اما ایندکس‌ گذاری نمی‌شود. (معمولا به علت رتبه پایین صفحه، لینک ضعیف یا محتوای (Contents)  تکراری بدون استفاده از نقل قول‌ها و…)
  4. صفحه تنها در شاخص‌های تخصصی ذخیره می‌شود. (مثلاً جستجوی تصویری گوگل و یا جستجوی تصویری بینگ (bing) و…)
  5.  صفحه در شاخص تکمیلی یا ثانویه ذخیره می‌شود. (به دلایل متفاوتی مثل رتبه پایین، لینک‌های ضعیف، محتوای تکراری و …)
  6.  صفحه به طور موقت در شاخص اصلی ذخیره می‌شود. ( اگر سایت‌ها به طور موقت لینک شما را گذاشته باشند، احتمال حذف شدنش وجود دارد.)
  7.  صفحه در ایندکس اصلی برای همیشه ذخیره می‌شود .(البته این همیشگی ، منظور نزدیکترین تعریف زمانی ممکن در دنیای وب می‌باشد.)

نکته مهم: هر چه قد‌رت دامنه (Domain) شما بیشتر باشد، احتمال کرول و ایندکس شدن سایت شما توسط موتورهای جستجوگر، بیشتر می‌شود.

تاثیر قدرت دامنه در ایندکس صفحات
تا اینجا مباحث پایه ‌ای مورد بحث قرار گرفت. اما شما می‌توانید با استفاده از آن، به وب مسترها (Webmasters) توضیح دهید ، که چرا صفحات آنها ترافیک جذب نمی‌کند. حتی وقتی که پارامترهایی مثل نقشه سایت، ساخت بلاگ و غیره را رعایت می‌کنید، کرولر گوگل وب‌ مستر به آنها می‌گوید که باید ترافیک بیشتری جذب کنند!

اگر می‌خواهید متوجه شوید که یک صفحه (یا تعدادی از صفحات) واقعا در شاخص‌های اصلی موتورها قرار گرفته اند یا خیر، تنها سه راه قطعی دارید:

  • عبارت‌هایی که در صفحه شما استفاده  شده است را جستجو کنید. ببینید که آیا در لیست نتایج گوگل، صفحه شما ظاهر می شود یا خیر؟ (البته بدون استفاده از &filter=0 در استرینگ URL)
  • لاگ‌های (Log) ترافیک خود را بررسی کرده و ببینید که آیا کوئری‌ها Query) به طور فعال، ترافیک را به سایت شما می فرستند یا خیر؟
  • آدرس صفحه خود را همراه با عبارت :site وارد نمایید. (site: your URL)

نوشته ایندکس صفحات درگوگل  اولین بار در سئو توسط علی حسینی. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *