لیست تکمیلی چیست

لیست تکمیلی چیست و چه می‌کند؟

یکی از بزرگترین دغدغه‌های وب مسترها، جلوگیری از ورود سایتشان در لیست تکمیلی است. صفحات زمانی “تکمیلی می‌شوند” که شما یک سایت تجارت الکترونیک با هزاران صفحه دارای محتوای ضعیف راه‌اندازی کرده یا تگ‌های متای سایت شما به حال خود رها می‌شوند. بنابراین، چطور باید از تکمیلی شدن خودداری کرد؟ یا اگر در این لیست قرار گرفته‌اید، چطور می‌توان از این لیست بیرون آمد؟ متاسفانه هیچ راه قطعی وجود ندارد، اما بعضی نکات می‌توانند شانس بیرون آمدن شما را افزایش دهند.

تکمیلی شده‌اید؟ قبول رتبه صفحه سایت (Page Rank) تنها شروع کار است.

آیا محتوای تکراری باعث نتایج تکمیلی می‌شود؟ خیر

متن تکراری در صفحات، باعث نتایج تکمیلی نمی‌شود. اما مسایلی کانونی (غیرwww و Www) که باعث تقسیم پیج رنک می‌شود، نوعی از محتوای تکراری است و باعث مشکلات تکمیلی می‌شود.

نظر متخصصین سئو

۹۹ درصد متخصصین سئو باور دارند پیج رنک باعث ایجاد مشکل ورود به لیست تکمیلی نمی‌شود. پیج رنک، در معمای سئوی حال حاضر، هیچ تأثیری ندارد. بیش از حد نگران پیج رنک نباشید، به جای آن، به دنبال چیزی باشید که واقعا کار می‌کند.

عنصرکلیدی که باید به یاد داشته باشید، این است که page trust بالا باعث بهبود صفحه شما شده و آن یک مسئله است که در تحلیل لینک‌ها بوجود می‌آید. اگر بخش بزرگی از لینک‌های درون سایت شما، مصنوعی باشند (تبادل شده، پرداخت شده یا تزریق شده)، شما به مشکل برخورد خواهید کرد. گوگل جریمه بزرگی برای لینک‌های غیر طبیعی درنظر می‌گیرد. بنابراین، بسیار مهم است که پروفایل لینک تمیزی، حاوی لینک‌های ورودی یک طرفه و طبیعی داشته باشیم.

لینک‌های تبادلی و پرداخت شده، هنوز اثربخشی دارند، اما گوگل راحت‌تر از گذشته می‌تواند آنها را تشخیص دهد. وقتی گوگل به لینک‌های ورودی شما اعتماد نکند، اضافه کردن لینک‌های بیشتر باعث می‌شود گوگل بیشتر به شما مشکوک شود و اعتبار برای آنها قائل نشود. و اضافه کردن بک لینک‌های (Back Links) اشتباه، می‌تواند باعث کمتر شدن میزان اعتماد گوگل شود.

تأثیر کم پیج رنک

بر اساس گفته‌های ژیل والن و دان کرو، مدیران سیستم کرولینگ در گوگل، اخیرا “شاخص تکمیلی در وضعیتی قرار دارد که صفحه‌های دارای رتبه پایین و دارای تغییر کم را به راحتی تشخیص می‌دهد”. یک متخصص گوگل هیچ وقت، پیج رنک گوگل را به عنوان رتبه واقعی در نظر نمی‌گیرد.امروزه پیج رنک صفحات، روزانه و حتی هر ۱۵ دقیقه آپدیت شده و با استفاده از آمار نقطه‌ای شناور محاسبه می‌شوند.

ابزار تشخیصی نتایج تکمیلی

امروزه گوگل لیست تکمیلی را به هیچ وجهه به ما نشان نمی‌دهد و این امکان دیگر وجود ندارد اما در گذشته دستور &/site:domain.com نتایج تکمیلی نشان می‌داد و دستور تکمیلی روبرو */site:domain.com صفحاتی را در شاخص اصلی نشان می‌داد که هنوز قابل استفاده بودند.

درک نتایج تکمیلی

ایجاد لینک‌های غیرطبیعی زیاد (لینک‌های دوطرفه، پرداختی، تزریق شده در دامنه های edu به تعدادزیاد)، محتوای کم، محتوای تکراری، سرعت بسیار پایین سایت، عدم دسترسی ربات به صفحات و غیره همه و همه می‌توانند باعث کاهش ارزش صفحات شما شده و کلا سایت شما را به لیست تکمیلی منتقل ‌کنند.

نوشته لیست تکمیلی چیست اولین بار در سئو توسط علی حسینی. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *