صفحه فرود چیست؟

Landing Page یا صفحه فرود به صفحه‌ای از وب سایت گفته می‌شود که ترافیک درگیر با سایت به آن صفحه انتقال داده می‌شود. انتقال ترافیک کاربران به این صفحه معمولاً به منظور انجام تبلیغ محصول و یا انجام کاری در سایت صورت می‌گیرد.

بطور مثال عمل انتقال ترافیک به صفحات فرود را به بازی گلف می‌توان تشبیه کرد. که تمامی هدف بازیکنان این ورزش انتقال توپ بازی به درون گودال‌های با پرچم نشانه گذاری شده است. هر زمان یکی از بازیکنان موفق به انتقال توپ به درون یکی از گودال‌های هدف بشود، برنده این بازی بوده و تمامی جوایز را خواهد برد.

در ادامه به ذکر چند مثال ساده و کاربردی از روش‌های هدایت کاربران به  صفحات فرود اشاره خواهیم کرد.

ارسال ترافیک با استفاده از سیستم‌های PPC

استفاده از سیستم‌های PPC (پرداخت به ازای کلیک) همانند سیستم تبلیغاتی گوگل یا فیسبوک. روش‌های جذب مخاطب یکی از بهترین روش‌های جذب بوده و بیشتر برای عبارات و کسب و کارهای پر رقابت استفاده می‌گردد.

ارسال ترافیک به وسیله بنر تبلیغاتی

ارسال ترافیک توسط بنرهای گرافیکی که به منظور تبلیغ و اشاعه‌ی صفحات محصول و در سایت‌های دیگر قرار می‌گیرد. این بنرها بسته به جامعه هدفی که انتخاب کرده‌اند می‌توانند بازخورد خوبی داشته باشند. در انتخاب محل قرارگیری این بنرها دقت کنید.

ارسال ترافیک توسط لینک در ایمیل‌های تبلیغاتی

شما بوسیله ایمیل‌های تبلیغاتی ترافیک بسیار خوبی می‌توانید جذب کنید. سعی کنید در ایمیل‌های تبلیغاتی تان حساس باشید و طراحی زیبایی در آن‌ها بکار ببرید. صفحه را شلوغ نکنید و همه لینک‌ها به یک صفحه اشاره کنند. این لینک(ها) باید به همان صفحات فرود شما اشاره کنند.

ارسال ترافیک توسط پست‌های وبلاگ

در این روش توسط تولید محتواهای غنی، کاربران را به صفحات فرود خود که هدف نهایی فروش محصول یا خدمات تان است، هدایت کنید. سعی کنید در این صفحات ستون کناری داشته باشید که کاربران را به هدف نهایی انتقال دهد.

طراحی یک صفحه فرود

طراحی صفحه فرود

طراحی صفحات فرود یکی از مهمترین قسمت‌های این پروسه می‌باشد. در این صفحه شما باید کاربر را متقاعد کنید که از شما خرید کند یا عضو مجموعه مشتریان بالقوه شما بشود. به هر ترتیبی که می‌توانید باید در این صفحه او را جذب کرده و کاری کنید که اگر هم از شما خریدی نکرد، در آینده مشتری شما بشود.

نوشته صفحه فرود چیست؟ اولین بار در سئو توسط علی حسینی. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *