چرا مردم از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند؟

در حال حاضر به همه ثابت شده است که بسیاری از مردم از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. اما مردم به دنبال چه چیزی هستند زمانی که از آن‌ها استفاده می‌کنند؟ آیا آن‌ها به دنبال یافتن جایی برای بازگرداندن ماشین‌های قدیمی خود هستند؟ یا مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند تا مکانی رو پیدا کنند که بتوانند اتومبیل‌های قدیمی خود را بفروشند؟ و یا آن‌ها فقط دارند زمان خود را صرف می‌کنند تا فیلم مسابقات ماشین‌های سفارشی را ببینند ؟
پاسخ به همه سوالات بالا مثبت است. هدف موتورهای جستجو این است که به میلیاردها و میلیاردها وب‌سایت‌های خارجی که وجود دارد سر بزند و اطلاعات مورد نظرتان را به شما بازگرداند, چه قصد خرید داشته باشید و یا اتلاف وقت ساده باشد.

موتورهای جستجو و نقش پژوهشی

بسیاری از افرادی که از یک موتور جستجو استفاده می‌کنند, برای مقاصد پژوهشی این کار را انجام می‌دهند.
آن‌ها به طور کلی دنبال یافتن پاسخ سؤالشان و یا حداقل به دنبال داده یافتن راه حل برای مسئله‌ای کوچک هستند.
آن‌ها به دنبال پیدا کردن یک سایت هستند که یک هدف خاص را محقق کند.

موتورهای جستجو به طور طبیعی به سایت‌های پژوهشی محور معمولاً کشیده می‌شوند و آن‌ها را مربوط تر از سایت‌های فروشگاهی می‌دانند، به همین دلیل است که ممکن است بیش‌ترین زمان سپری‌شده برای یک پرس و جو به طور متوسط در یک صفحه ویکی‌پدیا گذرانده شود. شما باید از این نکته در سئوی وبسایت خود استفاده کنید.
ویکی‌پدیا یک وب سایت مرجع آنلاین منبع باز است که دارای تعداد زیادی اطلاعات قابل جستجو است، با میلیون‌ها لینک از بقیه وب‌سایت‌ها (بک لینک) ارتباط محکم ایجاد شده است.
منبع باز به این معنی است که هر کسی می‌تواند برای گذاشتن متن و ویرایش آن داشته باشد.
ویکی‌پدیا عملاً به تنهایی قادر است تا یک سایت با ساختار معماری قوی را تضمین کند.
با توجه به اینکه ویکی‌پدیا یک پروژه منبع باز است، در نتیجه هیچ تضمینی وجود ندارد که اطلاعات آن دارای دقت کافی باشد.
این ما را به یک درس مهم از موتورهای جستجو می‌اندازد – چون آن‌ها بر پایه «اعتبار» در کیفیت محتوای شما هستند و کیفیت و کمیت بر مبنای سایت‌های دیگر که به سایت شما لینک داده‌اند شناخته می‌شود – این چیزی است که موقعیت سایت شما به عنوان داشتن اعتبار از نظر موتورهای جستجو می‌سنجد و می‌گوید چطور در صفحه اول گوگل قرار بگیریم.
دقت و صحت اطلاعات یکی از معیارهای آن‌ها نیست: تقریباً در انجام آن ناتوان هستند. موتورهای جستجو در این زمینه کمی گیج می‌زنند، ولی در حال بهبود خود در این زمینه هستند و احتمالاً به زودی وضع تغییر خواهد کرد.
به منظور استفاده از مزایای پرس‌وجوهای تحقیق‌شده، شما نیاز دارید تا جهت سایت خود را به سمتی بچرخانید که محتوای تولیدی شما تحقیقات کاربران علاقه‌مند را فراهم سازد.
مقالات چگونه انجام یک کار، مقایسه محصولات، بررسی، و اطلاعات رایگان همه جزو مواردی هستند که کاربران را به سمت سایت شما جذب می‌کنند.

خرید کردن با موتورهای جستجو

درصد کمی از مردم، البته هنوز هم زیادند، که از یک موتور جستجو برای سفارش از فروشگاه استفاده می‌کنند.
پس از طی شدن چرخه تحقیقاتی ، پرس‌و‌جوها به سمت عباراتی که گرایش خرید دارند تغییر پیدا می‌کند.
عباراتی مانند “بهترین قیمت” و “پست رایگان” سیگنالی از یک جستجوگر نیازمند به خرید از یک نقطه هست.
بهینه‌سازی یک صفحه برای پاسخگویی به نیازهای این نوعی منجر به افزایش نرخ تبدیل (اقدامات انجام‌شده توسط یک کاربر که منجر به فروش و یا هدف کسب و کاری می‌شود) می‌گردد.
موتورهای جستجوی جهانی مانند گوگل تمایل به اهمیت دادن بیشتر به سایت‌های پژوهش محور هستند، بنابراین شما باید بین عبارت تحقیقاتی و عبارات به گرایش تجاری یا فروش گرا یک تعادل برقرار کنید.

خرید با موتورهای جستجو

این جایی است که موتورهای تخصصی به تصویر می‌آیند. اگرچه شما می‌توانید از یک موتور جستجو به طور منظم برای پیدا کردن آنچه برای خرید می‌خواهید استفاده کنید ، ولی برخی از مردم  استفاده از یک موتور جستجو که به طور مستقیم به محصولات خرید هدایت شوند را موثرتر می‌دانند.
برخی از وب سایت‌ها موتورهای جستجو مخصوص خرید هستند. آمازون، ای بی، و Shopping.com همه نمونه‌هایی موتورهای جستجوی باهدف خرید هستند.
در این موتورها هر موقع شما دنبال خرید کالایی باشید مستقیم به صفحه آن محصول هدایت می‌شوید. مثلاً در آمازون کافی است عنوان کتاب مورد نظرتان را وارد کنید بعد از می‌بینید به مرتبط‌ترین صفحه کتاب مورد نظر هدایت می‌شوید و نیازی به چرخش در صفحات وب ندارید.

بهینه سازی سایت یا یک مقاله برای انتخاب کلمات کلیدی با گرایش خرید منجر به افزایش نرخ تبدیل می شود.

 

سرگرمی با موتورهای جستجو

تحقیقات و خرید تنها دلایل برای بازدید از یک موتور جستجو نیستند.
اینترنت گسترده، اعتیادآور، منبع قابل‌اعتماد برای مصرف کل زمان بعدازظهر یک نفر است، کاربران زیادی وجود دارند که از موتورهای جستجو به عنوان یک ابزار سرگرم‌کننده استفاده می‌کنند.
آن‌ها وقت خودشان را با نگاه کردن چیزهایی مانند فیلم‌ها، تریلر فیلم‌ها، بازی، و چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. از نظر فنی، این خودش یک نوع پژوهش است، اما این نوع تحقیقات صرفاً برای مقاصد تفریحی استفاده می‌شود.

سرگرمی با موتورهای جستجو
اگر بخواهید با ستارگان هالیوودی بیشتر آشنا شوید کافی است یک جستجوی ساده در موتورهای جستجو بزنید و با دیدن تصاویر و فیلم‌های آن‌ها و چرخیدن در اینترنت تفریح کنید.
حتی بچه‌های در حد راهنمایی و دبیرستان برای نصب بازی در رایانه‌شان در موتورهای جستجو دنبال می‌گردند.

 

اگر شما به دنبال دیدن یک ویدیو باشید، شانس شما برای هدایت به یوتیوب بسیار بیشتر از این است که به یک صفحه تحقیقاتی مانند ویکی‌پدیا هدایت شوید.
یوتیوب مثال عالی دیگری است که در فهرست بالا صفحه نتایج به نمایش در می‌اید. یک وب‌سایت فوق‌العاده اشتراک‌گذاری ویدئوی محبوب است.
البته خود یوتیوب نیز در نحوه قرار دادن ویدئوها الگوریتم‌های خاص خودش را دارد که افراد با رعایت ‌این اصول می‌توانند در فهرست‌های بالاتر آن قرار بگیرند.
شما به راحتی می‌تواند با داشتن یک جی میل یک اکانت ایجاد کنید و کانال اختصاصی برای برند خودتان بسازید و با آپلود ویدئوهای آموزشی‌تان و لینک دادن به سایت اصلی‌تان اعتبار آن را بالا ببرید و خیلی راحت تر در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

نوشته چرا مردم از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند؟ اولین بار در مدیر سئو | آموزش سئو | بهبود جایگاه سایت در گوگل پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *