عرضه خدمات جهانی با تولید محتوای انگلیسی در سایت + بررسی نمونه موفق

اگر شما هم صاحب کسب و کار اینترنتی و یا بنیان‌گذار استارتاپی هستید که می‌تواند دامنه خدماتش را به کشورهای غیرفارسی زبان گسترش دهد، احتمالا همیشه وسوسه ورود به بازارهای بین المللی را داشته اید. ولی اولین سوال پیش آمده این است که چگونه می‌توانم به مشتری خارج از مرزهای کشور دسترسی پیدا کنم؟ اینجاست که گوگل به دادِ ما می‌رسد و میتوان با تولید محتوای انگلیسی موثر به راحتی به مشتریانی دسترسی پیدا کرد که در خارج از مرزهای کشورمان نیازمند خدمات ما هستند.

تولید محتوای انگلیسی

تولید محتوای انگلیسی نیز سختی‌ها و مشقات تولید محتوا به زبان فارسی را دارد با این تفاوت که به خاطر حجم عظیم محتوای تولید شده به زبان انگلیسی رقابت به شدت بالاتر و به همان اندازه نیز نرخ جستجو بیشتر است. همه چهار مرحله بازاریابی محتوایی قطعا شامل کسب و کارهایی که با این هدف فعالیت می‌کنند نیز می‌شود:

۱- تنظیم استراتژی صحیح در تولید محتوا

همواره در مطالب مختلف تیم گراف به تنظیم استراتژی صحیح مکتوب تاکید کرده‌ایم. پس از شناخت دقیق مخاطب و آگاهی از نیازهای او دیگر بخش‌های استراتژی‌مان نیز حائز اهمیت هستند. برای مثال اگر صرفا استراتژی انتخاب کلمات کلیدی مناسب را در نظر بگیریم، در زمان تولید محتوا به زبان انگلیسی می‌بایست با دقت بسیار بیشتری کلمات کلیدی خود را انتخاب کنیم. به این دلیل که رقابت بسیار شدید است و انتخاب کلمات کلیدی کوتاه و دست یابی به جایگاه مناسب در آن‌ها بسیار سخت بوده و موفقیت آمیز نخواهد بود.

۲- رعایت استانداردها در تولید محتوای انگلیسی

می‌توان گفت چالش اصلی استارتاپ‌های ایرانی در بخش بازاریابی محتوایی به زبان انگلیسی تولید خود محتوا است. با توجه به اینکه مخاطب شما شخصی است که احتمالا انگلیسی را بصورت Native صحبت می‌کند شما کوچکترین امکان ارتکاب خطا را نیز می‌بایست در نظر بگیرید. شبیه این است که یک استارتاپ ایرانی در بنرهای معرفی خود غلط املایی داشته باشد، هرچند ایراد املایی ممکن است چیز مهمی نباشد ولی برداشت مخاطب را نسبت به کیفیت کل خدمات تحت تاثیر قرار می‌دهد.

پس برای مثال اگر در استراتژی خود انتشار مرتب مطالب انگلیسی در وبلاگ خود را در نظر گرفته‌اید حتما می‌بایست به کیفیت مطالب، پارگراف بندی صحیح، استفاده از واژگان ساده و قابل فهم (پیچیدگی واژگانی منجر به افزایش احتمال خطا می‌شود و بهتر است بدون اطمینان کامل از آن‌ها استفاده نکنیم) و گرامر سلیس و روان توجه کنید.

باید به یاد داشته باشیم که تولید محتوای انگلیسی در سایت به مثابه آزمون IELTS یا TOEFL نیست که نیاز باشد تمامی دانسته‌های گرامری و واژگانی خود را روی دایره بریزی تا ثابت کنیم که نویسنده توانایی هستیم. کافی است با استفاده از گرامر و واژگان ساده مفهوم خود را منتقل کنیم.

۳- توزیع محتوا در رسانه های هدف

انتخاب رسانه‌های هدف برای مخاطب غیرایرانی می‌تواند کمی پیچیده‌تر یا به اصطلاح Tricky! باشد. از سویی به دلیل وجود رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی امکان دسترسی به مخاطب بیشتر و سریع است و از طرفی به دلیل رقابت بالا شانس پس زده شدن نیز کم نیست. ولی در مجموع بسته به خدمات و محصولات شما گزینه‌های متعددی برای توزیع مطالب خود دارید که در مثال پایین به یکی از آن‌ها اشاره شده است.

۴- تحلیل، تحلیل و تحلیل!

ابزارهای تحلیل تاثیر محتوا اغلب ثابت و شناخته شده هستند و همه چیز به توانایی شما در استفاده از نتایج این تحلیل‌ها باز می‌گردد. ولی مطمئنا بدون تحلیل تولید محتوای انگلیسی انجام گرفته، استراتژی بازاریابی محتوایی موفقی نخواهیم داشت.

بررسی نمونه موفق تولید محتوای انگلیسی

استارتاپ MahCard که به ارائه خدمات کارت بانکی به توریست‌های خارجی در ایران می‌پردازد از انواع استارتاپ‌هایی است که نیازمند هدف‌گذاری توریست‌های خارجی و دسترسی به آن‌ها قبل از ورود به ایران است. این استارتاپ با همراهی تیم گراف وبلاگ خود را راه اندازی کرده است و با هدف قرار داد کلمات کلیدی صحیح و همچنین توزیع محتوای تولید شده در رسانه‌های اجتماعی مرتبط همچون TripAdvisor موفق به جذب مشتریان بسیاری شده است.

مه کارت - نمونه موفق تولید محتوای انگلیسی و هدف گذاری توریست‌های خارجی قبل از ورود به کشور
مه کارت – نمونه موفق تولید محتوای انگلیسی و هدف گذاری توریست‌های خارجی قبل از ورود به کشور
سفارش تولید محتوای انگلیسی با رعایت استانداردهای جهانی

نوشته عرضه خدمات جهانی با تولید محتوای انگلیسی در سایت + بررسی نمونه موفق اولین بار در بازاریابی محتوایی و تولید محتوا گراف. پدیدار شد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *