راهکارهایی ساده برای نوشتن مطالب بهینه در سایت و وبلاگ

فرض کنید یک نام و دامین زیبا برای سایتتان تهیه کرده‌ایده و قالبی زیبا نیز برای سایت یا وبلاگتان در نظر گرفته‌اید، حال شروع به نوشتن می‌کنید، می‌نویسید و می‌نویسید‌… ولی بعد از چند وقت متوجه می‌شوید در کارتان پیشرفت چندانی نداشته‌اید یکی از مهمترین دلایلی که باعث عدم پیشرفت وبلاگ یا سایت شما میشود این است که مطالب را بهینه نمی‌نویسید.

وبمستر سئو , راهکارهایی ساده برای نوشتن مطالب بهینه در سایت و وبلاگ, همیار آی تی

شما باید مطالبتان را برای کاربران بهینه نمایید‌، اگر مطلب خود را برای کاربران بهینه کنید خود به خود برای موتور‌های جستجو نیز بهینه خواهد بود! زیرا هدف موتورهای جستجو رضایت کاربران است‌.

در ادامه مطلب با نکاتی آشنا میشویم که به کمک آن‌ها میتوانیم مقالاتی مفید و بهینه برای کاربران سایت یا وبلاگمان بنویسیم‌.

۱) مطالب ناب و تازه بنویسید

اگر توجه کرده باشید صفحات وب پرشده از محتوای تکراری و وبسایت‌هایی که فقط مطالب دیگران را کپی میکنند، آن هم بدون ذکر منبع‌! در گام اول باید سعی کنید مطالب وبلاگتان را با قلم و ایده خودتان بنویسید، اگر ایده خاصی ندارید سری به وبسایت‌های مشابه بزنید مقالات آن‌ها را مطالعه کرده و سعی کنید با نتیجه گیری از آن‌ها مقاله اختصاصی خودتان را بنویسید‌.

۲) اصول استفاده از مطالب دیگران

اگر خواستید از مطالب سایت دیگری در وبلاگتان استفاده کنید بهتر است آن را در تگ کوتیشن (<q></q>) قرار دهید و حتما منبع آن متن را (به صورت لینک به صفحه منبع) در نوشته خود درج کنید، با این کار هم کاربران وبلاگتان، هم نویسنده مطلب اصلی و هم گوگل خوشحال خواهند شد! و در مقابل اگر مطالب دیگران را بدون ذکر منبع در وبلاگتان منتشر کنید هم اعتماد کاربرانتان و هم گوکل را از دست خواهید داد.

۳) مطالب معتبر تهیه کنید

بهتر است قبل از انتشار مطلب در وبلاگتان کمی در مورد آن تحقیق کنید و از منابع معتبری استفاده کنید تا کاربرانتان سر در گم نشوند.

وبمستر سئو , راهکارهایی ساده برای نوشتن مطالب بهینه در سایت و وبلاگ, همیار آی تی۴) ساده نویسی

سعی کنید مطالبتان را تا حد امکان ساده و صریح بیان کنید، شما مجبور نیستید از کلمات عربی یا کلمات سنگین فارسی استفاده کنید، بهتر است طوری بنویسید که تمام مخاطبین وبلاگتان متوجه منظورتان بشوند.

۵) نوشتن بدون غلط نگارشی

سعی کنید مطالبتان را با دقت تایپ کنید و در انتها مطلب خود را بررسی کنید که عاری از هر گونه غلط املایی، تایپی یا نگارشی باشد، اگر مطلبی را با اشتباهات املایی منتشر کنید اعتبار شما نزد کاربرانتان پایین خواهد آمد، پس میتوانید تنها با چند دقیقه وقت گذاشتن این گونه مشکلات را برطرف کنید.

۶) تمیز و مرتب بودن نوشته

اول سعی کنید از قالبی استفاده کنید که طراحی مناسبی داشته باشد و در مرحله دوم سعی کنید در نوشتن مقاله خود اصول نگارشی را رعایت کنید، مثل پاراگراف بندی‌ها و استفاده صحیح از علایم نگارشی.

۷) استفاده صحیح از تصاویر

بهتر است در نگارش مقاله‌ی خود از یک یا چند تصویر مرتبط نیز استفاده کنید، بدین ترتیب مقاله شما جذاب تر خواهد بود و کاربر احساس خستگی نخواهد کرد.

وبمستر سئو , راهکارهایی ساده برای نوشتن مطالب بهینه در سایت و وبلاگ, همیار آی تی

۸) محتوای مقاله

سعی کنید از انتشار مطالب کوتاه و بی محتوا (یا به نوعی اسپم) خودداری کنید، بازدیدکنندگان به وبلاگ شما مراجعه میکنند تا مقالات مورد علاقشان را مطالعه کنند، شما نباید آنان را با یک صفحه بی محتوا نا امید کنید.

۹) مطالب مرتبط

شما میتوانید در نوشته خود یا در انتهای متن تعدادی از مقالات مرتبط را به بازدیدکننده معرفی کنید، با انجام این کار هم به بازدید کننده کمک کرده‌اید و هم سئوی وبسایتتان بهبود میابد، البته باید توجه داشته باشید مزاحم مطالعه کاربر نشوید بهتر است ۳ یا ۴ مقاله مرتبط را به بازدید کننده معرفی کنید نه این که وی را بمباران لینکی کنید!

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *