رایانه رومیزی (دسکتاپ) بهتر است یا لپ تاپ؟

بسیاری از ما ساعات زیادی از وقت خود را به کار کردن با رایانه اختصاص میدهیم، رایانه‌ها انواع مختلفی دارند مانند رایانه‌های رومیزی (رایانه‌های خانگی) و لپ تاپ‌ها، شاید خیلی از ما هنوز ندانیم که باید چه نوع رایانه‌ای برای خود تهیه کنیم.
در این پست با همیار آی‌تی همراه باشید تا مزیت‌های هر کدام را با هم مرور کنیم و ببینیم کدام رایانه بیشتر به درد ما می‌خورد؟

لپ‌تاپ کامپیوتر , رایانه رومیزی (دسکتاپ) بهتر است یا لپ تاپ؟, همیار آی تی

مزایای لپ‌تاپ ها

قابل حمل بودن
میتوان گفت مهم‌ترین مزیت لپ تاپ‌ها قبل حمل بودنشان است، شما به راحتی میتوانید رایانه خود را با خودتان حمل کنید و هرجا به آن احتیاج داشتید از آن استفاده کنید، این امکان بسیار خوبیست.

لپ‌تاپ کامپیوتر , رایانه رومیزی (دسکتاپ) بهتر است یا لپ تاپ؟, همیار آی تی

استفاده آسان تر
شما برای استفاده از رایانه رومیزی باید پشت میز کامپیوتر بنشینید و با کامپیوتر کار کنید، اگر کارتان طول بکشد میتوانید موجب خستگی شما شود ولی مسئله در مورد لپ تاپ‌ها اینگونه نیست شما میتواند به راحتی لپ تاپ را جابجا کنید و هرجایی که مایل باشید آن را قرار دهید، روی میز، روی زانوهایتان، روی تخت خواب و… بسیاری از کاربران به همین دلیل لپ تاپ را انتخاب میکنند.

همه چیز در کنار هم
یک کامپیوتر رومیزی از قطعات مختلفی تشکیل شده، کیس، مانیتور، ماوس، صفحه کلید، اسپیکر و… اما در لپ تاپ این قطعات در یک بدنه حدودا ۲ کیلوگرمی کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، این میتواند دلیل بسیار خوبی برای برخی از افراد باشد.

لپ‌تاپ کامپیوتر , رایانه رومیزی (دسکتاپ) بهتر است یا لپ تاپ؟, همیار آی تی

زیبایی بیشتر
بحث ظاهر چیزی است که کمتر در رایانه‌های رومیزی رعایت میشود ولی تولید کنندگان لپ تاپ سعی میکنند در کنار کیفیت و کارایی خوب به ظاهر دستگاه نیز توجه کنند و لپ تاپ را با ظاهری زیبا در اختیار مشتری قرار دهند، اگر به ظاهر کامپیوتر خیلی اهمیت میدهید لپ تاپ میتوانید انتخاب خوبی برای شما باشد.

مزایای رایانه‌های رومیزی

قدرت سیستم
اگر رایانه‌ای قدرتمند میخواهید که با آن کارهای سنگین انجام دهید یا قصد دارید بیشتر با کامپیوترتان بازی کنید توصیه میکنیم یک رایانه رومیزی تهیه کنید، البته لپ تاپ‌های امروزی نیز بسیار قدرتمند هستند ولی خیلی برای بازی کردن مناسب نمی‌باشند، هرچند می‌توانید با پرداخت هزنیه‌ی پیشتری یک لپ‌تاپ گیمنیگ برای خود تهیه کنید.

لپ‌تاپ کامپیوتر , رایانه رومیزی (دسکتاپ) بهتر است یا لپ تاپ؟, همیار آی تیارتقای سخت افزار
شما هر زمان که مایل باشید میتوانید قطعات کامپیوتر خانگی خود را به راحتی ارتقا دهید ولی در لپ تاپ‌ها موضوع کمی فرق میکنید و شما نمی‌توانید به همین راحتی سیستم خود را ارتقا دهید‌.

دسترسی به قطعات سخت افزاری
اگر مشکل سخت افزاری برای کامپیوترتان به وجود بیاید در صورتی که اطلاعات پایه را داشته باشید میتوانید به راحتی قطعه آسیب دیده را باز کنید و آن را با یک نمونه سالم جایگزین کنید ولی قضیه در لپ تاپ‌ها اینگونه نیست و اگر قطعه‌ای آسیب دید باید آن را به نمایندگی تحویل دهید تا لپ تاپ را برای شما تعمیر کند و ممکن است چند روزی معطل شوید، همچینن این احتمال وجود دار که اطلاعات شخصی شما در معرض خطر قرار بگیرد.

لپ‌تاپ کامپیوتر , رایانه رومیزی (دسکتاپ) بهتر است یا لپ تاپ؟, همیار آی تی

تغییر اجزای رایانه
شاید نمایشگرتان قدیمی شده و قصد دارید آن را تعویض نماید، اگر رایانتان از نوع دسکتاپ باشد میتوانید به راحتی هر کدام از اجزای رایانه را تغییر دهید مانند مانیتور، اسپیکر، صفحه کلید و …‌.

امنیت بالاتر
از آن جایی که لپ تاپ‌ها قابل حمل هستند امکان سرقت آن‌ها بیشتر میشود ولی موضوع درباره رایانه شخصی اینگونه نیست، به همین دلیل میگوییم رایانه‌های رومیزی از امنیت بیشتری برخوردارند.

لپ‌تاپ کامپیوتر , رایانه رومیزی (دسکتاپ) بهتر است یا لپ تاپ؟, همیار آی تیقیمیت کمتر
اگر قیمت برای شما مهم است پیشنهاد میکنیم یک رایانه رومیزی برای خود تهیه کنید زیرا لپ تاپ‌ها نسبتا گران تر هستند، چرا که قرار دادن آن همه قطعه کوچک در کنار هم کار راحتی نیست و به همین علت باعث میشود قیمت نهایی لپ تاپ بیشتر تر از کامپیوتر رومیزی باشد.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *