۴ نکته برای بهینه‌سازی صفحات وب در گجت‌های همراه

با گسترش تلفن‌های همراه استفاده از اینترنت هم بین مردم افزایش پیدا کرد به طوری که بسیاری از افراد برای کارهای روزمره خود به تلفن همراهشان مراجعه می‌کنند و میتوان گفت امروزه گجت‌های همراه (مانند موبایل، تبلت، آیپد و…) به جز جدایی ناپذیر زندگی افراد بدل گشته‌اند.

از این رو باید سعی کنیم با بهینه سازی صفحات وب برای نمایشگرهای کوچکتر به بهبود رابط کاربری وبسایت در گجت‌های همراه کمک کنیم، بدین ترتیب هم کاربران تجربه بهتری از وبسایت ما خواهند داشت و هم در سئو و بحث (Mobile Friendly) تاثیر مثبتی خواهد داشت.

وبمستر سئو ریسپانسیو , 4 نکته برای بهینه‌سازی صفحات وب در گجت‌های همراه, همیار آی تی

برای این که مطمئن شوید وبسایت شما برای گجت‌های همراه بهینه است یا نه به نکاتی که در ادامه مطلب آورده‌ایم توجه نمایید.

۱) نمایش صحیح طرح وبسایت شما

ببینید آیا طرح کلی وبسایت شما در موبایل یا صفحه نمایش‌های کوچک به خوبی نمایش داده میشود؟
اجزای اصلی وبسایت شما باید به راحتی قابل دسترس باشند، دکمه‌ها و لینک‌های سایت نباید خیلی کوچک یا به هم نزدیک باشند.
نوشته‌های سایت باید دارای فونت مناسبی باشند که به راحتی قابل خواندن شوند.
شما باید کاری کنید که خواننده بدون نیاز به زوم کردن بتواند به راحتی مطلب مورد نظر خود را مطالعه کند و از امکانات سایت استفاده کند.

وبمستر سئو ریسپانسیو , 4 نکته برای بهینه‌سازی صفحات وب در گجت‌های همراه, همیار آی تی

بهتر است برای وبسایت خود از یک قالب و طراحی واکنشگرا یا Responsive استفاده کنید تا اجزای سایت به راحتی در صفحه نمایش‌های مختلف قابل مشاهده باشند.

۲) کاربر باید بتواند فعالیت‌های ساده را به راحتی انجام دهد

رفت و آمد بین صفحات، لمس کردن یک المان در صفحه مانند دکمه‌ها، اسکرول در صفحه و… فعالیت‌های ساده نامیده میشوند، سایت شما باید به گونه‌ای باشد که کاربران به راحتی بتوانند نیاز خود را در آن برآورده کنند.

۳) استفاده از منوی ساده و کاربردی برای سایت

این امکان وجود دارد که وبسایت شما دارای چندین منو باشد مانند منوی ناوبری، منوی موضوعات و … در نمایشگر باید منوها را به گونه قرار دهید که با لمس کاربر باز و بسته شوند، همچنین بهتر است اجزای اضافه منو را حذف کنید تا  کاربر بتواند به راحتی به صفحه مورد نظر خود دسترسی داشته باشد.

وبمستر سئو ریسپانسیو , 4 نکته برای بهینه‌سازی صفحات وب در گجت‌های همراه, همیار آی تی

۴) امکان جستجو در سایت

نسخه موبایل سایت شما باید به گونه‌ای باشد که کاربر بتواند به راحتی موضوع مورد نظر خود را بیابد یکی از این روش‌ها استفاده از سیستم جستجوی سایت است، باکس جستجوی شما باید به شکلی باشد که کاربر بتواند به راحتی متن خود را در آن وارد کند، نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ!

نتیجه گیری:
سعی کنید قالب وبسایت خود را به گونه‌ای طراحی یا انتخاب کنید که تمام مخاطبین شما امکان استفاده راحت از سایت شما را داشته باشند، همیشه از آخرین استانداردها بهره بگیرید، استفاده از قالب واکنشگرا ایده بسیار خوبیست و به یاد داشته باشید با جلب رضایت کاربران می‌توانید رضایت گوگل و دیگر موتورهای جستجو را به دست آورید.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *