نکاتی برای کاهش نرخ خروج کاربران از سایت

اگر تا به حال تجربه‌ی مدیریت سایت یا وبلاگ را داشته‌اید حتما با اصطلاح Bounce Rate و عدد مقابل آن آشنایی دارید، این عدد بیانگر این است که چند درصد از کاربران سایت پس از اینکه وارد یک صفحه شدند، با مطالعه‌ی آن صفحه، سایت را بسته و به سایر صفحات سر نمی‌زنند.

با توجه به توضیحات بالا در میابیم این عدد هرچه کمتر باشد، محتوای سایت برای کاربران جذاب‌تر بوده و تعداد افراد کمتری بلافاصله از سایت خارج می‌شوند، در این آموزش از همیار آی‌تی نکاتی را بررسی خواهیم کرد که به ما کمک می‌کند این عدد را کاهش دهیم و درنتیجه به بهبود وبسایت و کسب و کار اینترنتی خود کمک کنیم.

وبمستر سئو , نکاتی برای کاهش نرخ خروج کاربران از سایت, همیار آی تی

برای کاهش نرخ خروج کاربران از سایتتان این نکات را رعایت کنید:

درج لینک‌های داخلی در محتوا

در محتوای نوشته شده به نوشته‌های قبلیتان لینک دهید، به یاد داشته باشید این‌کار را تنها در جایی انجام دهید که واقعا متن نوشته شده به مقاله‌ی قبلی شما مرتبط باشد، خودتان را جای کاربر بگذارید، آیا قرار دادن این لینک برای وی مفید است، اگر جواب شما مثبت است باید بدانید قرادادن این لینک می‌توانید به کاهش میزان Bounce Rate کمک کنید اما اگر پاسخ شما به این سوال منفی است این احتمال وجود دارد که کاربران بیش از پیش شاکی شده و هرجه سریع‌تر سایت شما را ترک کنند!

مراقب تبلیغات بیش از حد باشید!

درست است که یکی از دلایل راه‌اندازی سایت می‌تواند کسب درآمد باشد ولی نه به قیمت از دست دادن کاربران!

بر تعداد تبلیغاتی که در هر صفحه درج می‌کنید کنترل داشته باشید، به خصوص تبلیغات بنری و چشمک‌زن که می‌توانند به کلی تمرکز کاربر را به هم زده و باعث ایجاد بی‌نظمی در سایت شما شوند، به یاد داشته باشید تعداد زیاد تبلیغات علاوه بر کاهش بازدهی می‌تواند به سرعت کاربران شما را فراری دهد!

سرعت بارگذاری صفحات

یکی از مهم‌ترین مواردی که هم در عملکرد کاربر و هم در عملکرد موتورهای جستجو تاثیر گذار است سرعت بارگذاری وب‌سایت شما می‌باشد، مطمئن باشید اگر مدت زمان بارگذاری سایت شما طولانی باشد کاربران به سرعت هر چه تمام‌تر صفحه را بسته و به سراغ رقیبان شما می‌روند، در ضمن خزنده‌های موتوهای جستجو نیز چنین رفتاری را از خود نشان می‌دهند!

نمایش مطالب مرتبط به کاربران

مطمئن باشید اگر کاربران از خواندن مقاله لذت برده باشند، سعی می‌کنند سایر نوشته‌های شما را نیز مطالعه کنند، برای این منظور می‌توانید برخی از مطالب مرتبط را با توجه‌ به دسته‌بندی یا برچسب نوشته (به صورت خودکار) به کاربرانتان نمایش دهید، مطمئنا از انجام این‌کار ضرر نخواهید کرد، البته به شرطی که کاربر را دچار سردرگمی نکنید.

با کاربران تعامل داشته باشید

سعی کنید، با کاربرانتان در ارتباط باشید، مثلا به سوالات آن‌ها پاسخ دهید، هر چند وقت یک بار نظرسنجی‌هایی را برگزار کرده و نظر آن‌ها را درباره‌ی عملکرد سایت پرسیده و با توجه به آن‌ها وب‌سایت خود را بهبود بخشید، به کاربران اجازه دهید دیدگاه‌های خود را درباره‌ی نوشته‌هایتان به اشتراک بگذارند.

به ظاهر سایت توجه داشته باشید

سعی کنید از یک پوسته‌ ‌(قالب) ساده و زیبا استفاده کنید، همچنین استفاده از فونت‌های مناسب می‌تواند در ذهن کاربر تاثیر گذاشته و او را به ماندن در سایت شما علاقه‌مند کند، از پوسته‌های ریسپانسیو استفاده کنید تا کاربران به راحتی قادر به مشاهده‌ی سایت شما را در گجتهای مختلف باشند.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *