چگونه تلفن هوشمند خود را سریع‌تر شارژ کنیم

حتما برای شما اتفاق افتاده، باید از خانه خارج شوید و همان لحظه گوشی شما پیغام کم بودن باتری به شما می‌دهد. در این شرایط چکار می‌کنید؟ چند ترفند ساده برای سریع‌تر شارژ شدن گوشی وجود دارد تا هنگامی که بیرون می‌روید شارژ گوشی ناگهان تمام نشود، این ترفند‌ها میزان نگه داشتن شارژ گوشی شما را افزایش نمی‌دهند. ما اینجا فقط بر روی افزایش سرعت شارژ گوشی تمرکز می‌کنیم تا هنگامی که منبع برق در دسترس داشتید و وقت تنگ بود بدانید که چکار باید بکنید.

موبایل باتری , چگونه تلفن هوشمند خود را سریع‌تر شارژ کنیم, همیار آی تی

هرچند این راهکارها بسیار ساده و ابتدایی به نظر می‌رسند اما می‌توانند در شرایط اضطراری به شما کمک کنند.

گوشی را خاموش کنید و یا تنظیمات خاص را خاموش کنید

گوشیتان را هنگام شارژ خاموش کنید. منطقش خیلی ساده است، اگر گوشی خاموش باشد دیگر لازم نیست تا به دنبال شبکه وای‌فای بگردد، با جی‌پی‌اس مکان را مشخص کند، تنظیمات برنامه‌های مختلف را کنترل کند و… همچنین از آنجایی که گوشی خاموش است، باتری هیچ وظیفه‌ی دیگری جز شارژ شدن ندارد و به همین علت سریع تر شارژ خواهد شد.

اگر قصد خاموش کردن گوشی را ندارید گزینه‌ی دیگر آن است که گوشی را در حالت پرواز (Airplane Mode) بگذارید و تا جایی که ممکن است از آن استفاده نکنید زیرا بزرگترین مصرف کننده باتری گوشی‌های هوشمند صفحه نمایش آن‌هاست.

اگر حتما لازم است که گوشی را روشن نگه دارید و نمی خواهید که آن‌را در حالت پرواز قرار دهید بهترین راه آن است که تمام گزینه‌های اضافی دیگر مانند وای‌فای و مخصوصا داده‌های شبکه را خاموش کنید. همچنین نور صفحه نمایش را بر روی کمترین گزینه قرار دهید و تا جایی که امکان دارد از گوشی استفاده نکنید.

از شارژر و کابل مناسب استفاده کنید

این نکته بسیار مهم است، همه‌ی وسایل الکترونیکی دارای شارژر خاصی هستند و اگر نمی‌دانید که بهترین شارژر برای وسیله شما کدام است پیشنهاد ما این است که از شارژر پیش فرض دستگاهتان استفاده کنید.

بر روی تمام شارژر‌ها عددی مانند این نوشته شده است: ۵٫۰V->1A که عدد ۱ آمپر میزانی است که اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی به آن نیاز دارند. اگر آمپر شارژر شما از ۱ بیشتر بود نگران نباشید گوشی شما با آن شارژ خواهد شد ولی با سرعتی بیشتر. اگر عدد آمپر شارژر شما از ۱ کمتر بود گوشی شما با سرعتی کمتر شارژ خواهد شد. پس بهترین حالت آن است که از شارژری با آمپر بالاتر استفاده کنید. باز همانطور که گفتیم اگر شک دارید و از اعداد روی شارژر چیزی سر در نمی آورید از همان شارژر پیش فرض دستگاهتان استفاده کنید.

نکته مهم دیگر استفاده از کابل مناسب برای شارژر کردن است زیرا کابل‌های مختلف بر روی سرعت شارژ تاثیر می‌گذارند. باز پیشنهاد ما استفاده از کابل پیش فرض گوشی برای اینکار است.

از پریز برق به جای کامپیوتر و لپ تاپ استفاده کنید

یکی از نکات جالب تلفن‌های همراه هوشمند امکان شارژ شدن آن‌ها از طریق پورت یو‌اس‌بی کامپیوتر و لپ تاپ است. ولی استفاده از آن سرعت شارژ گوشی شما را به شدت کاهش می‌دهد. چند دلیل برای این امر وجود دارد.

اول همانطور که بالاتر گفتیم آمپر در شارژ شدن گوشی تاثیر بسیار زیادی دارد. پورت‌های یو‌اس‌بی معمولا فقط ۰٫۵ آمپر توان دارند به همین علت نسبت به توان ۱ آمپری شارژرهایی که به پریز برق متصل می‌شوند خیلی کندتر هستند. حتی اگر از پورت یو‌اس‌بی ۳ استفاده کنید حداکثر ۰٫۹ آمپر توان خواهید داشت و به احتمال زیاد هیچگاه به این عدد هم نخواهید رسید. دوم، برای مثال اگر آیفون خود را به لپ تاپ اپل متصل کنید بلافاصله شروع به تبادل اطلاعات خواهند کرد که این فرایند باعث کم شدن سرعت شارژ خواهد شد.

 قاب‌های محافظ را جدا کنید، مکان خنک پیدا کنید

هرچند که همیشه نیازی به جدا کردن قاب‌های محافظ برای شارژ کردن گوشی خود ندارید، ولی اگر در شرایط اضطراری قرار دارید اینکار باعث سرعت بخشیدن به شارژ شما خواهد شد. باتری‌های گوشی‌های هوشمند از جنس لیتیوم یون هستند که از یک اصل ساده پیروی می‌کنند: باتری خنک‌تر باتری بهتر! پس به همین علت با جدا کردن قاب‌ها و محافظ‌های گوشی باعث خنک نگه داشتن باتری آن می‌شوید. همچنین بهتر است به دنبال مکانی خنک برای قرار دادن گوشی خود باشید. البته اگر دمای اتاق شما زیر ۳۰ درجه سانتیگراد است نیازی به هیچ یک از این مراحل ندارید، این ترفند برای مکان‌های گرم مناسب است.

همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که امروزه باتری اکثر گجت‌های همراه از نوع لیتیوم یونی می‌باشد، برای حفظ سلامت این‌گونه باتری‌ها بهتر است میزان شارژ باتری را در بازه‌ی ۴۵ تا ۸۵ درصد نگه دارید (یعنی اجازه ندهید شارژ باتری از ۴۵٪ کمتر یا از ۸۵٪ بیشتر شود) در مقاله‌ی ۵ نکته برای افزایش عمر باتری‌های لیتیوم یونی گجت‌های همراه به طور کامل این مورد را توضیح داده‌ایم، به شما توصیه می‌کنیم حتما آن‌را مطالعه کنید.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *