راهکارهایی برای افزایش عمر باتری لپ‌تاپ

بسیاری از ما روش‌هایی را برای افزایش عمر باتری لپ‌تاپ خود می‌دانیم، مثلا اینکه نور صفحه نمایش را کاهش دهیم، یا قابلیت‌هایی که به آن‌ها احتیاج نداریم را غیر فعال کنیم (بلوتوث، وای‌فای و…) در ادامه با همیار آی‌تی همراه باشید تا روش‌هایی را با هم مرور کنیم که به شما در افزایش عمر باتری لپ تاپتان کمک می‌کنند، شما با رعایت نکات زیر میتواند به طرز قابل توجهی در مصرف باتری لپ تاپتان صرفه‌جویی کنید.

لپ‌تاپ باتری , راهکارهایی برای افزایش عمر باتری لپ‌تاپ, همیار آی تی

نگذارید باتری لپ‌تاپ کاملا خالی شود

یکی از دلایلی که باعث کاهش عمر باتری لپ تاپ می‌شود این است که اجازه می‌دهید باتری لپ‌تاپ کاملا خالی شود، البته لپ‌تاپ‌های امروزی قبل از اتمام باتری خاموش می‌شوند و نمی‌گذارند باتری تا انتها تخلیه شود ولی شما نیز باید توجه داشته باشید قبل از اینکه باتری لپ‌تاپتان کاملا تخلیه شود آن را شارژ کنید.

باتری لپ‌تاپ را مدت زیادی بیکار نگذارید

سعی کنید حداقل هر دو هفته یکبار با لپ تاپ خود کار کنید زیرا اگر به مدت طولانی از لپ تاپتان استفاده نکنید باتری آن تنبل میشود و یکی از دلایل کاهش عمر باتری لپ تاپ همین است.

نور صفحه نمایش را کاهش دهید

صفحه نمایش یکی از خوره‌های حرفه‌ای باتری دستگاه‌های الکترونیکی می‌باشد، سعی کنید نور صفحه را کاهش دهید تا تاثیر فوق العاده‌اش را در کاهش مصرف باتری دستگاهتان ببینید‌.

به جای حالت Sleep از Hibernate استفاده کنید

زمانی که سیستم خود را بروی حالت Sleep قرار می‌دهید میزان اندکی برق مصرف خواهد کرد، اگر می‌خواهید لپ‌تاپ را خاموش کنید ولی جزئیات کارتان باقی بماند بهتر است از حالت Hibernate استفاده کنید تا هم اطلاعاتتان ذخیره شود و هم برق اضافه‌ای مصرف نشود و باتری لپ‌تاپ شما ماندگاری بیشتری داشته باشد‌.

ویژگی‌های غیر ضروری لپ تاپ را غیر فعال کنید

بسیاری از لپ‌تاپ‌های امروزی قابلیت و ویژگی‌های جانبی مختلفی دارند مانند وای‌فای، بلوتوث، اینفرارد و… که می‌توانند مقداری از توان باتری دستگاه شما را مصرف کنند، اگر از این ویژگی‌ها استفاده نمی‌کنید آن‌ها را غیر فعال کنید تا باتری لپ‌تاپ شما بازدهی بیشتری داشته باشد.

برخی از امکانات نرم‌افزاری مصرف برق لپ تاپ را افزایش می‌دهند

قابلیتی مانند Screen Saver می‌تواند باتری لپ‌تاپ شما را مصرف کند، آن را غیر فعال کنید تا هنگامی که از لپ‌تاپ خود استفاده نمی‌کنید صفحه نمایش آن خاموش شود، از دیگر دلایل نرم افزاری میتوان به اجرای چندین برنامه در پس زمینه اشاره کرد که میتواند مصرف باتری بالایی در پی داشته باشد با ورود به Task Manager ویندوز میتوانید برنامه‌های در حال اجرای سیستم را مشاهده کنید.

از درایو SSD استفاده کنید

بهتر است به جای استفاده از هارد دیسک‌های مکانیکی از یک درایو SSD بر روی سیستم خود استفاده کنید تا مصرف باتری لپ تاپ شما به طرز قابل توجهی کاهش پیدا کند.

دیفرگمنت کردن هارد دیسک

اگر تمایل ندارید از درایو  SSD استفاده کنید و استفاده از هارد دیسک را ترجیح میدهید بهتر است هر چند وقت یکبار اقدام به دیفرگمنت کردن (یکپارچه سازی) هارد خود نمایید تا سرعت خواندن اطلاعات افزایش و مصرف باتری لپ تاپ کاهش پیدا کند، اینکار را میتوانید با استفاده از قابلیت‌های خود ویندوز نیز انجام دهید.

حرارت لپ‌تاپ را کنترل کنید

هیچگاه اجازه ندهید حرارت لپ‌تاپ شما زیاد شود این امر علاوه بر این که به سخت افزار لپ‌تاپ آسیب میرساند و کارایی آن‌ها را کاهش می‌دهد، بر طول عمر باتری نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت، میتوانید برای خنک کردن دستگاه خود از خنک کننده‌های جانبی مانند فن‌های قابل حمل استفاده کنید.

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *