آیا برنامه نویسی سخت است؟

یکی از سوالت مهمی که کاربران هنگام شروع برنامه نویسی می پرسند اینست که آیا برنامه نویسی سخت است؟ و می توان آن را یاد گرفت. در چند مدت اخیر خیلی ها این سوال رو پرسیده اند و به دلیل عدم آشنایی درست با آن، اصلا سمت برنامه نویسی نمیرند. پیشنهاد میکنم قبل از اینکه به سوال آیا برنامه نویسی سخت است؟ جواب دهیم حتما مقاله تصورات اشتباه در مورد برنامه نویسی رو مطالعه کنید. در این مقاله ۱۶ تصور و باور اشتباه در مورد برنامه نویسی را مورد بررسی قرار داده ام. وقتی این مقاله رو مطالعه کردید بیاید و این مقاله را در ادامه آن مطالعه کنید. در این مقاله توضیحاتی در مورد سخت یا آسان بودن برنامه نویسی میدهیم تا درک درست و دقیقی نسبت به آن داشته باشید. 

آیا برنامه نویسی سخت است؟

آیا برنامه نویسی سخت است؟

خیلی ها از برنامه نویسی ترس دارند و فکر می کنند سخت ترین کار دنیاست و اعتقاد دارند برنامه نویسی سخته و نمیشه یاد گرفت اما هیچ وقت، شروع به یادگیری آن نکرده اند. ببینید دوستان، هر چیزی که متخصص آن نباشیم و آشنایی خاصی با آن نداشته باشیم فکر می کنیم سخت هستش حالا میخواد برنامه نویسی باشه یا رانندگی یا شنا و یا هر چیز دیگه، باید این موضوع رو در نظر گرفت هر چیزی تا وارد آن نشوی سخت و عجیب و غریب می باشد.

مثالی برای شما بزنم تا کامل متوجه شوید، چند سال پیش وقتی میخواستم شروع به رانندگی کنم اینقد ترس داشتم نگو و نپرس، طوری که حاضر بودم چهل تا پروژه بزرگ رو یک نفر بنویسم اما سمت رانندگی نروم، طوری که پشت فرمون میشتم ترس کل وجودم رو فرا میگرفت و عرق می کردم اما بعد از چند سال که گذشت و راننده خوبی شدم به اون موضوع میخندم و با خودم میگم چرا اینقد ترس و استرس داشتم و فکر می کردم سخت هستش، برای برنامه نویسی هم همینطور هستش، چون با آن آشنا نیستیم فکر می کنیم سخت ترین کار دنیاست و اصلا نمی تونیم یاد بگیریم اما وقتی شروع به یادگیری و آموزش برنامه نویسی می کنید تازه متوجه می شوید اینقد هم که میگن سخت نیست و میشه یک برنامه نویس خوب و حرفه ای شد.

این فقط یک مثال کوچک بود اگر زندگی خودتون یا اطرافیان رو مورد بررسی قرار دهید متوجه می شوید ده ها یا صدها مثال این مدلی وجود دارد که در نگاه اول سخت و طاقت فرسا به نظر میرسند ولی الان متوجه می شوید خیلی ساده و پیش و پا افتاده بوده اند. نمی خوام بگم برنامه نویسی مثل آب خوردن هستش اما اینقد که هم میگن سخت نیست. واقعیت اینست که در ابتدا خیلی سخت و عجیب و غریب به نظر میرسد چون نمیدونیم باید چی یاد بگیریم و پشت سر هم اصطلاحات عجیب و غریب می شنویم و نمیدونم چه کنیم و کلا بیخیال می شویم. اگر شما این اصطلاعات و مفاهیم پایه ای رو یاد بگیرید صد در صد کارتون راحتر و حستون بهتر می شود و خیلی سریعتر به سمت یادگیری برنامه نویسی سوق داده می شوید.

پس تا این لحظه متوجه شدیم که هر چیزی از بیرون سخت به نظر میرسد اما واقعا برنامه نویسی سخت است؟، راسیتش هم می توان گفت سخت هستش هم آسان، در ابتدا کار که هیچی نمیدونید واقعا سخت هستش و خیلی پیچیده ست، طوری که خیلی ها همان ابتدای کار بیخیال برنامه نویسی می شوند و کلا آن را کنار میذارند اما اگر مباحث پایه ای رو یاد بگیرید (همان طور که در بخش بالا گفتیم) خیلی علاقمندتر می شوید و می توانید واقعا برنامه نویس خوب و حرفه ای شوید. البته یک نکته مهم هم باید در نظر گرفت، آن هم باور افراد می باشد اگر باور دارید که نمی توانید یاد بگیرید و می گوید برنامه نویسی سخته، باید این باور رو عوض کنید چون این باور نابودگر شما هستش و شما رو به سمت ناتوانی میبرد. دلایل این باور ناتوانی، تصورات اشتباه می باشد که باز پیشنهاد میکنم اگر مقاله تصورات اشتباه در مورد برنامه نویسی رو مطالعه نکردید حتما حتما مطالعه کنید.

آیا برنامه نویسی سخته

حالا برنامه نویسی سخته یا نه؟

این همه صحبت کردیم حالا برنامه نویسی سخته یا نه؟ راسیتش بستگی به خود شما دارد ولی بهتون قول میدم اگر شما به برنامه نویسی علاقه داشته باشید و شروع به یادگیری کنید صد در صد می توانید یاد بگیرید اما اگر بیرون گود بشینید و فقط نگاه کنید صد در صد سخت و پیچیده می باشد. نه فقط برنامه نویسی، هر چیز دیگری که وارد آن نشوید صد در صد سخت و پیچیده می باشد برنامه نویسی که دیگر جای خود دارد. ببینید دوستان برنامه نویسی مقداری سخت و پیچیده هستش اما اگر شروع به یادگیری نمایید و در ابتدا جا نزنید و مراحل اولیه رو رد کنید صد در صد برای شما آسان و دلچسب می شود.

یکی از خوبی های برنامه نویسی، دلچسب بودن آن است وقتی برنامه نویسی رو کم کم یاد میگیری و می تونی با آن نرم افزار بنویسی خیلی لذت بخش است و همین مزیت باعث ایجاد انگیزه بیشتر برای یادگیری آن می شوید.

از کجا شروع به یادگیری و آموزش برنامه نویسی کنیم؟

بعد از اینکه جواب سوال آیا برنامه نویسی سخت است؟ رو دادیم حالا برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی چه کنیم. پیشنهاد میکنم ابتدا فایل های صوتی داخل کانال تلگرام سورس ایران رو گوش بدید که با هشتگ #پادکست_صوتی داخل کانال قرار دادیم. بعد از اینکه فایل های صوتی رو گوش دادید برای شروع به مطلب آموزش مقدماتی سی شارپ مراجعه کنید. در این مطلب چند فیلم خوب برای یادگیری و آموزش برنامه نویسی قرار داده ایم.

حالا شما به سوال آیا برنامه نویسی سخت است؟

پاسخ بدید و به نظرتون برنامه نویسی سخته یا نه؟

درباره نویسنده: administrator

ممکن است دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *